Informacja o RODO
Data: 30 maja 2018r.
Autor: Adam Kempa

Szanowni Państwo,

25.05.2018r. weszło w życie Rozporządzenie o Ochronie Danych Osobowych (RODO). Jest to rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE), mające na celu ujednolicenie zasad przetwarzania danych osobowych na terenie UE.

Zmiana przepisów nie wymaga Państwa zaangażowania, kontaktu osobistego, telefonicznego z Spółdzielnią Mieszkaniową „Nad Jamną”, jednak zależy nam abyście Państwo mieli wszystkie niezbędne informacje wynikające z RODO, a więc o tym, w jaki sposób przetwarzamy i chronimy Państwa dane osobowe.

 Administratorem Państwa danych osobowych jest Spółdzielnia Mieszkaniowa „Nad Jamną” z siedzibą w Mikołowie przy ul. Waryńskiego 28. Dbamy o to, aby dane były odpowiednio zabezpieczone, a ich przetwarzanie było jasne, rzetelne i zgodne z przepisami.

Zapewniamy Państwa, że w swoim postępowaniu kierujemy się przepisami prawa regulującymi zasady ochrony danych osobowych. Rozwiązania dotyczące ochrony danych osobowych stosowane w naszej Spółdzielni odpowiadają najwyższym standardom bezpieczeństwa informacji.

 Informujemy, iż państwa dane osobowe przetwarzane są wyłącznie w celu realizacji zadań statutowych i ustawowych w ramach rozpatrywanych Państwa spraw. Dane osobowe przetwarzane są dla celów związanych z realizacją umów najmu/dzierżawy oraz do podjęcia niezbędnych działań przez zawarciem umów. Powyższe dane są nam niezbędne do zawarcia i realizacji umów,  kompleksowej obsługi lokali, świadczenia usług zarządczych, usuwania awarii, odczytu liczników itp. Bez tych danych nie moglibyśmy świadczyć Państwu usług, naliczać opłat za najem, wystawiać i przechowywać faktur, rozpatrywać kierowanych do nas pism.

 Podanie danych osobowych nie jest obowiązkowe, jednakże ich niepodanie spowoduje, że zawarcie i realizacje umów będą niemożliwe.

Państwa dane będziemy przetwarzać tak długo, jak Państwo się na to zgadzacie. W przypadku wycofania zgody, dane zostaną przez nas usunięte niezwłocznie, nie później niż w terminie 5 dni roboczych od dnia zgłoszenia. To maksymalny czas, który jest nam potrzebny operacyjnie na usunięcie Państwa danych z naszych zasobów. Dane te przetwarzamy w czasie trwania umowy oraz po jej zakończeniu w okresie niezbędnym do rozliczeń podatkowych lub wygaśnięcia roszczeń, o ile przepisy nie nakazują nam wcześniejszego usunięcia danych.

 Spółdzielnia przekaże Państwa dane osobom trzecim, jeśli będziemy mieli ku temu odpowiednia podstawę prawną.

  • organom państwowym (np. prokuraturze, policji),
  • innym administratorom – podwykonawcą, dostawcą usług – wyłącznie dla realizacji naszych celów, wynikających z umów

W związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługują Państwu następujące prawa:

  • Prawo dostępu do danych – czyli uzyskania informacji o celu i sposobie przetwarzania Państwa danych osobowych,
  • Prawo do sprostowania danych – czyli poprawienia danych osobowych gdy są one błędne, uległy zmianie lub zdezaktualizowały się,
  • Prawo do częściowego lub całkowitego usunięcia danych („prawo do bycia zapomnianym”) – czyli usunięcia danych, które przetwarzane są bez uzasadnionych podstaw prawnych,
  • Prawo do ograniczenia przetwarzania danych – czyli ograniczenia przetwarzania danych wyłącznie do ich przechowywania,
  • Prawo do przenoszenia danych – czyli uzyskania swoich danych osobowych, które nam przekazaliście lub wskazania innego administratora, któremu powinniśmy je przekazać, o ile będzie to technicznie możliwe, prawo do sprzeciwu – mogą Państwo w dowolnym momencie wnieść sprzeciw wobec przetwarzania danych,
  • Prawo do wycofania zgody – mogą państwo w dowolnej chwili wycofać każdą zgodę, która Państwo wyrazili. Od złożenia takiej dyspozycji nie będziemy już przetwarzać danych we wskazanym przez państwa celu. Proszę jednak pamiętać, że do czasu wycofania zgody mamy prawo przetwarzać Państwa dane.

Zakres tych praw ora sytuacje kiedy można z nich korzystać, uzależnione są od przepisów prawa.

 W związku z przetwarzaniem Państwa danych osobowych przez Administratora przysługuje Państwu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego, jeśli uznacie Państwo, że przetwarzanie danych narusza przepisy prawa.

Można skontaktować się z Administratorem za pośrednictwem dowolnego kanału komunikacyjnego:

  • wysyłając e-mail na adres: smnj@poczta.opnet.pl
  • telefonicznie pod numerem 32/226 09 64
  • korespondencyjnie na adres Spółdzielnia Mieszkaniowa „Nad Jamną” 43-190 Mikołów, ul. Waryńskiego 28
Awarie i Sprawy
Techniczne

CO i kanalizacja
od godz. 18:00 oraz w dni wolne:

507 128 694

Sieć wod.-kan. zewnętrzna:
32 326 21 05

Instalacja elektryczna:
695 857 595

Telefony Alarmowe

Nr ratunkowy: 112
Pogotowie elektryczne: 991
Pogotowie gazowe: 992
Pogotowie ratunkowe: 999
Straż pożarna: 998
Policja: 997
Straż Miejska
ul. Rynek 7
32 226 02 91

Komenda Powiatowa Policji
w Mikołowie

ul. Rymera 1
32 737 72 55

Harmonogram wywozu dopadów
Harmonogram sprzątania klatek
© Adam Kempa